Ortigueira inicia as obras para renovar a biblioteca Juan Fernández Latorre

• As actuacións permitirán mellorar a impermeabilización, a carpintería, a canalización de pluviais e a estética da fachada e a contorna do edificio modernista.
  • As obras contan cun prazo de execución de catro meses e un orzamento de 200.484 euros, enmarcados no Plan Único da Deputación da Coruña.
  • Juan Penabad Muras destaca a importancia dunha actuación como esta “para ofrecer aos nosos veciños e veciñas un espazo seguro, accesible e en condicións óptimas para acoller as diferentes actividades culturais e artísticas que alí se desenvolven.

O Concello de Ortigueira comeza as obras de renovación do edificio modernista da biblioteca municipal Juan Fernández Latorre. As intervencións permitirán mellorar a impermeabilización, a carpintería, a canalización de pluviais e a estética do edificio. Unhas actuacións que contan cun orzamento de 200.484 euros, enmarcados no Plan Único da Deputación da Coruña.

Os traballos permitirán que o espazo conte cunhas condicións óptimas para o seu uso, solucionando as deficiencias detectadas na construción e ocasionadas, principalmente, polo paso do tempo e as particularidades do lugar. Con estas obras eliminaranse as humidades e renovaranse elementos de carpintería e urbanización.

A principal intervención renovará a impermeabilización da cuberta na zona da primeira planta e en parte da planta baixa, actuando nos faldones e a parte superior dos muros mediante chapa metálica. Así mesmo, renovaranse os elementos de evacuación de pluviais. Tamén se suprimirán unhas pequenas xanelas na cuberta do edificio, que non son orixinais deste pero que se abriron na época na que se utilizou o espazo baixo cuberta para oficinas. Agora que xa non existe esta planta, causan filtracións por deficiencias e por este motivo eliminaranse.

Á súa vez, suprimiranse os paneis de revestimento interior, que estaban xa moi deteriorados polo paso do tempo, e renovarase por completo a carpintería da primeira planta.

O inmoble lucirá unha nova imaxe coa renovación da fachada principal e da gama de cor actual, así como o arranxo de pezas do pavimento rotas na praza frontal. O proxecto inclúe o acuchillamiento e o vernizado da porta de entrada. No tocante aos zócalos, substituiranse os de madeira por outros de granito. Así mesmo, os servizos na planta baixa e nunha pequena zona dos aseos da primeira alicataranse as paredes e os chans verán renovadas a súa pintura e verniz. Estes espazos tamén se adaptarán para garantir unha mellorar accesibilidade, cumprindo coa normativa actual.

O alcalde do municipio, Juan Penabad Muras, resaltou a importancia dunha actuación como esta “para ofrecer aos nosos veciños e veciñas un espazo seguro, accesible e en condicións óptimas para acoller as diferentes actividades culturais e artísticas que alí se desenvolven”. O Concello organiza na biblioteca ao longo do ano diversos obradoiros e actos que dinamizan este espazo, moi utilizado pola cidadanía ortigueiresa e un dos epicentros da vida cultural da vila.

O rexedor tamén incidiu na necesidade de acondicionar e protexer edificios municipais con tanta historia, representativo neste caso da arquitectura modernista e un dos emblemas do Concello. “Desde ou equipo de goberno temos tamén a importante tarefa de conservar e coidar do que temos, non podemos abandonar inmobles que forman parte da nosa identidade e que son un espazo de atopou para todos e todas”, expresou.

Outras actuacións

As tarefas contarán cun prazo de execución de catro meses e darán continuidade ás xa realizadas no 2020 polo equipo de goberno no edificio para reparar a cuberta da biblioteca e dar solución ás filtracións de auga derivadas do mal estado das baixantes. Nesa ocasión, o Concello dedicou 35.473 euros do Plan Único para financiar a reforma. As anteriores intervencións na construción de 1909 xa datan do 2004, momento no que se realizaron melloras na cubrición, 2003, con tarefas de urbanización e o 2002, co acondicionamento do inmoble para o seu uso actual.

Atención ao público

A biblioteca manterase aberta ao público na medida do posible, estando activo o servizo de préstamos durante as obras, nas fases nas que o permita.