Ortigueira aproba destinar 119.423 euros do POS adicional a camas, guindastres e contratacións para uns Servizos Sociais que alcanzan un investimento total dun millón

O pleno do Concello de Ortigueira aprobou onte, mércores 31 de xaneiro, a participación no Plan Único 2024, no que ao municipio ortigueirés correspóndenlle 742.133,35 euros do POS+ 2024 e 119.423,76 do POS+ Adicional, destinado a gasto social.

Por unha banda, con esta liña de POS+ Adicional, o executivo liderado por Valentín Calvín propuxo unha previsión de 94.423,76 euros para contratar persoal. Con esta partida, poderase manter a prestación de servizo substituíndo temporalmente aos traballadores e traballadoras, que cumpren actualmente o novo calendario de descansos para paliar os dous anos que estiveron sen vacacións. Un déficit polo que o Concello foi sancionado por Inspección de Traballo.

A maiores, os 25.000 euros restantes irán destinados á adquisición de equipamento técnico asistencial. Trátase de 10 camas e 10 guindastres para axudar ás persoas dependentes e aos familiares que viven nos seus fogares. Un investimento que potencia os recursos de Servizos Sociais, que alcanzarán un gasto total en Ortigueira dun millón de euros, dos cales máis de 650.000 son financiados polo propio Concello.

A proposta do POS+ Adicional foi aprobada con 8 votos a favor (Partido Popular, Primeiro Ortigueira e Xunto a ti) e 4 abstencións (PSOE).

Doutra banda, tamén se debateu no pleno a participación no POS+ 2024. Desta liña de financión da Deputación da Coruña ao Concello de Ortigueira correspóndenlle 742.133,35 euros. O goberno local destinará 417.983,15 euros a gastos correntes e 324.150,20 a investimentos.

Case o 90% desta liña destinada a investimentos irá parar a renovación de pistas e camiños. Deste xeito, están previstas a renovación de camiños na Casanova, Montedónigo, A Chousa, Ou Casal e Xorres (parroquias de Ladrido, Loiba e Couzadoiro) por un importe de 104.871,06 euros. Tamén se apostará por destinar 67.413,03 para renovar camiños de Illa, Igrexa de Mera de Rriba e Ou Lourenzo (parroquias de Mera de Baixo e Mera de Rriba).

Así mesmo, o reafirmado de camiños municipais en Senra-Ortigueira levará 57.230,74 euros. Ademais, están previstos 58.800,82 euros para a rexeneración de pistas en Loiba, Ladrido, Couzadoiro e Mera de Baixo. A maiores, o executivo local destinará 35.834,55 euros á necesaria renovación do material do ximnasio municipal.

Neste apartado tamén se incluíron dous investimentos “financeiramente sostibles” que se achegan no denominado como Plan Complementario do ano 2024, por valor de 185.573,26 euros adicionais. Concretamente, son a renovación do Camiño de Motoan na parroquia de San Adrián (37.481,88 euros) e a Humanización da rúa Avenida de Cuba (148.091,38 €).

O pleno de Ortigueira tamén aprobou este punto, con 6 votos a favor (Partido Popular e Xunto a ti) e 6 abstencións (PSOE e Primeiro Ortigueira). O edil do BNG non estivo presente no pleno ordinario.