Ortigueira pecha o exercicio económico de 2021 cun remanente de tesourería de 2,45 millóns de euros

• No pleno municipal celebrado onte, Muras sinalou que o Concello finaliza o ano cun resultado orzamentario positivo de 49.691 euros e podendo utilizar remanente de tesourería para realizar importantes actuacións no municipio.
  • A corporación local tamén deu luz verde na sesión á prórroga do contrato de electricidade, co que o equipo de goberno local prevé aforrar preto de 1 millón de euros.

O Concello de Ortigueira pecha o exercicio económico do 2021 cunhas cifras que demostran unhas contas saneadas e estables, algo que non sucedía desde o 1998. O Consistorio finaliza o ano cun resultado orzamentario positivo de 49.691 euros e un remanente de tesourería de 2,45 millóns de euros.

O alcalde do municipio, Juan Penabad Muras, manifestou a súa satisfacción ante os bos datos económicos e sinalou que “son froito do traballo realizado desde que cheguei ao Concello, a miña prioridade foi estabilizar a situación económica herdada, que era moi negativa. Son consciente de que iso nos lastrou á hora de poder realizar investimentos, pero agora, cunhas contas saneadas, seguiremos traballando na mellora de infraestruturas e servizos para a nosa veciñanza”.

Muras tamén destacou “a mellora continuada do período medio de pago a provedores, que agora está en 23 días, e unha liquidez de tesourería de 3,4 millóns que nos garante a solvencia económica, cun remanente de 2,45 millóns que nos permite afrontar posibles modificacións orzamentarias non caso de ser preciso”, sinalou Muras.

O rexedor ortegano manifestou tamén que desde o equipo de goberno local “ mantemos ou noso compromiso, ademais, sen pedir un maior esforzo fiscal á cidadanía nestas circunstancias tan complexas por mor da pandemia”.

Prórroga do contrato da electricidade municipal, co que se prevé aforrar preto de 1 millón de euros

O pleno da corporación local aprobou por unanimidade a prórroga, por un ano máis, do contrato para a subministración de electricidade do concello adxudicado a Endesa. Con este convenio o equipo de goberno local conseguiu aforrar 185.000 euros en gasto lumínico no 2021, “ podendo dedicar este orzamento a actuacións moi importantes non municipio”. O contrato ten unha vixencia de 5 anos, nos que o equipo de goberno local prevé un aforro próximo ao millón de euros.

O contrato enmárcase no convenio marco asinado coa Federación Española de Municipios e Provincias (FEMP) e permitiu diminuír o gasto en iluminación pública e dependencias municipais en máis dun 50%.

A proposta do goberno local para dedicar 1,07 millóns de euros de remanente de tesourería a mellora de infraestruturas non prospera

O equipo de goberno local tamén elevou ao pleno de onte unha modificación de crédito de 1,07 millóns euros con cargo ao remanente líquido de tesourería que, por primeira vez, pode ser utilizado polo Concello. Na proposta, o goberno de Muras propoñía dedicar un importante investimento para acondicionar, renovar e mellorar as infraestruturas municipais, así como os firmes de pistas ao longo do territorio, e tamén para dotar de orzamento ao Festival do Mundo Celta para comezar as contratacións do evento.

Con todo, a iniciativa non saíu adiante ao contar cos votos favorables do PSOE, os votos en contra do PP e Centristas e a abstención de Primeiro Ortigueira. Muras indicou que o Concello conta cunha economía saneada, podendo utilizarse por primeira vez os aforros do Concello “en beneficio dous ortigueireses e ortigueiresas” e lamentou “que, a pesar destes datos tan positivos,
non saian adiante estes proxectos tan importantes para a veciñanza”. O rexedor remarcou que “desde ou goberno local seguiremos traballando para facer de Ortigueira un municipio mellor, sempre en positivo, construíndo e achegando, volveremos presentar a iniciativa en pleno para seguir avanzando ao mesmo tempo que coidamos da nosa economía”.

Así pois, dentro das actuacións de mellora da seguridade viaria atopábanse o acondiconamento das pistas de Cernada, San Andrés, viaduto Vilar, estación de Outeiro, Faxin Seixo, Garita – Cal, Loureiros, Barbeita, Vilar a Casas, A Serra, Escoceses, O Mogallón, Vilarnovo, Gallupa, Barral, Sortella, Escalo de Abaixo e Monteira. Todo por un importe total de 338.345 euros.

Incluíanse tamén proxectos para mellorar a iluminación municipal co obxectivo de facela máis eficiente e reducir gastos coa ampliación da iluminación led en Porto de Espasante (18.000 euros), a mellora no embarcadoiro de Ladrido (18.000 euros) e todo o interior do mercado municipal (6.000 euros). Por outra banda, proxectábase a redacción da iniciativa para acondicionar o solar a medio construír na rúa Salgueiro (18.000 euros), a execución do muro de contención da praza de San Roque (17.363 euros) e a demolición dun dos módulos de vivendas de profesores en estado ruinoso para mellorar a circulación e seguridade e crear máis espazo para aparcamento na contorna do colexio e a biblioteca (90.851 euros).

Por último, destaca unha partida de 400.000 euros para o Festival do Mundo Celta. “ Unha cifra da que dispoñemos nas arcas municipais para volver situar Ortigueira non panorama internacional, algo que repercutirá na economía do noso municipio”, sinalou o alcalde. Este indicou tamén que parte dese orzamento cofinanciarase con “ achegas doutras administración e patrocinadores, que segundo entren irán reducindo o gasto propio do Concello”. Muras indicou que isto “ é como quen quere renovar ou tellado dA súa casa, primeiro achega a contía e logo cando accede a unha subvención recibe os ingresos de volta”.