O CONCELLO APROBA BAUTIZAR Os XARDÍNS DO MALECÓN CO NOME DE JULIO DÁVILA, FILLO PREDILECTO DE ORTIGUEIRA

O Concello de Ortigueira aprobou hoxe en pleno ordinario por unanimidade bautizar os xardíns do Malecón co nome de ‘ Xardíns Julio Dávila’.

Esta decisión enmárcase dentro dos actos conmemorativos polo 150 aniversario do nacemento e os 50 anos do falecemento do recoñecido xeógrafo, escritor e historiador, que no seu momento foi nomeado cronista oficial do Concello e fillo predilecto de Ortigueira.

Precisamente os xardíns do Malecón forman parte do seu amplo legado, froito do seu compromiso con Ortigueira, que o levou a conseguir fitos tan importantes como a construción do peirao e o ferrocarril.

Julio Dávila Diaz naceu en Ortigueira o 26 de agosto de 1871 e faleceu en Madrid o 12 de xuño de 1971. Dentro da súa obra destacan ‘Apuntamentos xeográficos do partido xudicial de Ortigueira’ ou ‘Xeografía descritiva da comarca de Ortigueira’. Ademais, é fundador da Asociación protectora da Real Academia Galega (RAG).

Remanente de 40.000 euros

Na sesión plenaria ordinaria aprobouse, cos votos a favor do PSOE e a abstención de PP, Primero Ortigueira e Centristas, un remanente de crédito de 38.568,69 euros que se utilizará para adquirir 10 camas e 5 grúas para os usuarios e usuarias dos servizos sociais, pagar a parte municipal do proxecto de aglomerado nas Neves, Freire e Insua subvencionado polo Agader e facer fronte ás liquidacións das facturas das obras de mellora de acceso ao concello e a praza de Isabel II.

Tamén se determinaron, cos votos a favor de PSOE, Centristas e Primeiro Ortigueira, os festivos locais para o ano 2022 que serán o 1 de marzo (martes de Entroido) e o 29 de xullo (día de Santa Marta). Neste momento os concelleiros do PP estaban ausentes do pleno.

Pleno extraordinario

Doutra banda, hoxe tamén se celebrou un pleno extraordinario cun único punto na orde do día: ‘Aclaración sobre a imposibilidade manifesta dá finalización e saída do Plan de Axuste.

Desde o goberno local lembran que é “un tema técnico, non político” e reiteran o seu “respaldo total ao traballo dá interventora”, que no seu momento recibiu a comunicación do Ministerio de Facenda informándoa de que, ao cumprirse cos parámetros económicos necesarios, o Consistorio podía solicitar a cancelación do Plan de Axuste, que rexe as contas do municipio desde o 2012.

De todos os xeitos, Juan Penabad explicou que “ solicitouselle ao Ministerio que aclare a situación e investigue ou proceso mediante ou que se comunicou ao Concello a saída do Plan de Axuste, que agora non se fai efectivo”

“ Chegaremos ata ou final para esclarecer que é ou que está a pasar con este tema”, subliñou o rexedor que informou de que “vos avogados do Concello continúan traballando non asunto para esclarecer as posibles implicacións legais”.