ORTIGUEIRA RENDE HOMENAXE ÁS MULLERES RURAIS CUN DOCUMENTAL, UN COLOQUIO E UNHA ACTUACIÓN MUSICAL

Ortigueira rendeu homenaxe ás mulleres do rural cunha xornada na que o Concello puxo en valor o traballo, as vivencias e a historia das orteganas e a súa contribución ao desenvolvemento do municipio. O Teatro dá Beneficencia acolleu esta tarde de 17:00 a 19:00 horas a presentación da participación do municipio no documental ‘Ou rural de todas’, un coloquio sobre o proxecto ‘Con voz de muller’ e a actuación de Belém Tajes.

Ao acto asistiu o alcalde, Juan Penabad Muras. “A través desta xornada queremos poñer en valor e dar a coñecer ou traballo que desempeñaron as mulleres orteganas ao longo dá nosa historia, un papel decisivo moitas veces invisibilizado”, destacou o rexedor. Tamén resaltou “ou compromiso do Concello con estas mulleres, coas súas historias, coas súas vivencias, porque elas son a historia de Ortigueira” expresou. “A nosa aposta vai máis alá dás palabras e reflíctese a través de proxectos municipais cos que queremos apoderar, promover e achegar a toda a veciñanza ou labor destas mulleres”.

O acto en conmemoración do Día Internacional das Mujeres Rurarles comezou coa presentación da participación de Ortigueira no documental ‘Ou rural de todas’. Na peza audiovisual, impulsada pola área de Igualdade da Deputación dá Coruña, participan mulleres de Ortigueira, Aranga, Teo, Muxía e A Pobra. Unha peza audiovisual a través da que se busca dar visibilidade ao traballo das mulleres no rural a través de historias e experiencias diversas que axuden a sensibilizar sobre a importancia do traballo destas na sociedade.

Así mesmo, a xornada incluíu un coloquio sobre o proxecto ‘Con voz de muller’, unha iniciativa municipal coa que o Concello pretende recuperar, dar a coñecer e poñer en valor o importante labor das mulleres no desenvolvemento do municipio ao longo da súa historia.

Nestes talleres organizados en colaboración co Centro de Información á Muller (CIM) de Ortigueira, as mulleres participantes narraron a súa vida desde a súa infancia ata a actualidade, reconociento os feitos que as definen. As reunións tamén permitiron recompilar fotografías, cartas, obxectos e outros elementos para profundar nas súas vidas. Nos encontros falouse dos espazos que estas mulleres ocupaban, as actividades ás que se dedicaban e diversos aspectos das zonas nas que viven e nas que foron axentes de cambio. Todas estas anécdotas e documentos quedan agora plasmados en diferentes libros, que achegarán as historias destas mulleres aos veciños e veciñas de Ortigueira.

O punto final da xornada púxoo a recoñecida vocalista Belém Tajes cunha actuación musical para as persoas que acudiron ao evento.